ساده سازی سرویس های نرم افزاری App Owners و Backup Admins

مدیران سرویسهای نرم افزاری (App Owners  ) و مدیران تولید نسخ پشتیبان ( Backup Admins ) می توانند دیتا سنترها و زندگی خود را ساده تر نمایند.

زمانی که مدیران سرویسهای نرم افزاری (App Owners  ) و مدیران تولید نسخ پشتیبان ( Backup Admins ) دچار تناقض در درک اولویتها می گردند، نگهداری دیتا سنتر با راندمان بالا میسر نخواهد بود. محدودیتها تکنیکی در گذشته، تولید کنندگان و مدیران سرویسهای نرم افزاری را مجبور می کرد که به Backup Admin برای تولید نسخ Backup و  Recoveryاز دیتابیسهای خود تکیه کنند. اگر روش مورد استفاده از سوی Backup Admin قادر به پوشش SLA درخواستی از سوی Application Owner نباشد، آنگاه Application Owner ها در پاسخ، خود به طور جداگانه اقدام به تولید نسخ پشتیبان مورد نیاز خود می کنند. این راهکار بدین معناست که دیتا سنترها در تمام دنیا به سیلوهای بزرگی برای نگهداری اطلاعات غیر ضروری و تکراری تبدیل شده اند که این موضوع خود تناقض در درک اولیتها از سوی Backup Admin ها و Application Owner ها را بیشتر نمایان می نماید.

در حالیکه Backup Admin، به همان شیوه سنتی خود در حال تهیه نسخ پشتیبان هستند، معمولا از تولید نسخ پشتیبان جداگانه و تکررای از سوی Application Owner مجموعه نیز کاملا غافل هستند. Application Owner  نیز تا زمانی که این نسخ پشتیبان اضافی که بروی دیسک ( فارغ از نوع آنها ) تولید می شود، در دسترس آنها باشد به بهره برداری از آن می پردازند. و چه بسا که فضای مورد استفاده از سوی Application Owner برای تولید این نسخ پشتیبان اضافی، بروی هارددیسکهایی با سرعت و قیمت بسیار بالایی باشد. در EMC ما به این ساختار هزینه بر و ناکارآمد، ” Accidental Architecture ” ( معماری تصادفی ) می گوییم.  و جالب است بدانید علیرغم آنچه شما فکر می کنید این ساختار در سازمانهای مختلف، بسیار رایج است. تنها اگر اولویت میان Application Owner و Backup Admin بر همدیگر منطبق شوند و دارای همزمانی شوند است که یک ساختار ایده آل و ساده تولید می گردد که می تواند تمامی نیازهای SLA مورد درخواست Application Owner را پاسخگو باشد.

EMC این معماری ایده آل را با راهکار Data Domain Boost for Enterprise فراهم نموده و امکان سادگی و امکان همزمانی الویتها را برای هر دو گروه Backup Admin و Application Owner تولید کرده است.

DD Boost for Enterprise Apps با تولید یکپارچگی توسط Client خود، سرور Basckup را بطور کامل دور می زند ( Bypass ) و سبب حذف تمامی ساختارهای تصادفی می گردد. این موضوع قابلیت کنترل مستقیم بکاپ های تولید شده از نرم افزارهای دلخواه Application Owner توسط Data Domain را برای آنها فراهم می کند. همچنین بعنوان یک متمم برای این قابلیت جدید Application Owner ، EMC از EMC Data Protection Advisor نیز جهت توانمند سازی و افزایش دامنه دید Backup Admin استفاده کرده است. DPA با بهره گیری از پایش، تحلیل و گزارشات خودکار خود، می تواند یک چشم انداز جامع از محیط حفاظت شده را پیش روی Backup Admin قرار دهد.

دیگر نیازی نیست که  Application Ownerنگرانی از بابت SLA داشته باشند، زیرا DD Boost for Enterprise امکان دسترسی و کنترل مستقیم فرآیندهای بکاپ را برای آنها فراهم آورده است و بدین گونه آنها هر لحظه می توانند در جریان این گونه اطلاعات باشند. همانگونه که Application Owner به مدیریت پایگاه های داده ای نظیر  Oracle RMAN، Microsoft SQL Server، SAP، SAP HANA و یا IBM DB2 می پردازد، با ابزارهایی بسیار مشابه نیز می تواند به مدیریت فرآیند بکاپهای مربوط موجود بروی Data Domain بپردازد. پس خداحافظ Storage Silos ها و خداحافظ روزهای بکاپ های بیهوده و اضافی!

Backup Admin ها و  Application Ownerها، هر دو به اتفاق آرا معتقدند که راهکار DD Boost for Enterprise باعث ساده سازی فرآیندها در دیتا سنترها شده اند. و همگی به این موضوع اذعان دارند که این راهکار با بهره گیری از تکنولوژی Client-Side Deduplication باعث افزایش سرعت و افزایش بهره وری شده است. با توزیع فرآیند پردازش Deduplication به سرور بالادستی، نرم افزار موجود بروی سرور قادر خواهد بود تا قبل از انتقال داده ای بروی بستر شبکه از منحصر بفرد بودن آن اطمینان یافته و از انتقال داده های تکراری و تولید بار بروی بستر شبکه جلوگیری نماید. این شیوه باعث افزایش ۵۰% سرعت تولید نسخ پشتیبان ، ۲۰% الی ۴۰% کاهش بار تحمیلی به سرور و کاهش ۸۰% الی ۹۹% ترافیک شبکه می گردد.

پس اگر شما Application Owner و یا Backup Admin هستید که درگیر Storage Silos ها و یا الویتهای نامعلوم و گمراه کننده شده اید، با بهره گیری از قدرت راهکار  Data Domain Boost for Enterprise می توانید حصار ” Accidental Architecture ” را درهم بشکنید و به سادگی به محافظت از دیتاهای خود بپردازید. این راهکار هم بصورت Stand-Alone و هم بعنوان بخشی از EMC’s Data Protection Suite قابل دسترس است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *