قابلیت های جدید نرم افزار VEEAM

شرکت Veeam فعالیت خود را از سال ۲۰۰۶ با فراگیر شدن بستر مجازی Vmware و Hyper-V در دنیا آغاز نمود.فعالیت های نخستین این نرم افزار در حوزه پشتیبان گیری بسیار خوب بود طوری که در همان سال اول جوایزی دریافت کرد.اما ناگفته نماند این محصول تا سال ها دارای مشکلاتی بود ولی با ارائه نسخ متفاوت و بهبود آن، بسیاری از آنها رفع گردید و امروز جزء یکی از بهترین نرم افزار های دنیا در حوزه ی پشتیبان گیری از بستر مجازی  Vmware و Hyper-V می باشد.

شرکت Veeam نرم افزار خود را متناسب با نیاز کاربر بروز کرده است و جهت فراهم کردن این شرایط با شرکت های مطرح دنیا از جمله Dell EMC-NetApp-HPE-ExaGrid-Pure Storage-Quantum-Nutanix-IBM سازگاری خود را فراهم نموده است.

در دنیای امروز اگر از بستر مجازی استفاده می نمایید باید از ماشین های خود پشتیبان تهیه نمایید که.با استفاده از نرم افزار Veeam می توان بسیار ساده از ماشین های مجازی با متد های مختلف نسخه پشتیبان تهیه نمود .این نرم افزار جهت کم کردن حجم دیتا می تواند فایل پشتیبان را Compress و Deduplicate نماید تا فضای کمتری جهت نگهداری اشغال نماید.

پیشرفت این نرم افزار واقعا چشم گیر بود و بسیار هم خوب ظاهر شد و اما همانطور که گفته شد نقاط ضعفی هم داشت.

یکی از این نقاط ضعف این بود که شما برای تهیه نسخ پشتیبان از بستر مجازی با نرم افزار Veeam هیچ مشکلی نداشتید اما آیا برای قسمت سرور های فیزیکی هم به همین سادگی بود؟

شما برای تهیه پشتیبان از بخش فیزیکی دیتاسنتر خود نیاز به نرم افزاری جداگانه بودید که این مطلب خیلی خوشایند نبود و هزینه نگهداری تقریبا چشم گیری صرف می گردید تا شرایط قابل اطمینانی فراهم شود.

در حال حاضر نسخه ۹.۵ Update3 قابل استفاده می باشد که در این نسخه امکان تهیه پشتیبان از سرور های فیزیکی نیز فراهم شده است.این Agent برای سیستم عامل های Windows و Linux تولید شده است و پس از نصب بر روی آنها ، از طریق کنسول مدیریتی Veeam قابل استفاده می باشد.

لازم به ذکر است پس از تهیه پشتیبان از دیسک سرور فیزیکی ، دیسک با فرمت های VMDK ، VHD/VHDX در بستر مجازی امکان بازیابی دارد.

این نرم افزار برای تهیه پشتیبان از بستر مجازی کاملا Agentless عمل می نماید ولی برای تهیه پشتیبان از بستر فیزیکی باید Agent مخصوص نصب گردد.

حال با ارائه این نسخه از Veeam امکان تهیه پشتیبان از بستر مجازی ، فیزیکی و SAN همگی از طریق کنسول یک نرم افزار قابل اجرا می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *